|
|
| Search | Car Forums | Gallery | Articles | Helper | Air Dried Beef Dog Food | IgorSushko.com | Corporate |
|
|||||||
| WIP - Motorsports Post topics for any "Work In Process" motorsports vehicles in this sub-forum. |
![]() |
Show Printable Version |
Subscribe to this Thread
|
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Re: evoluzione disegni e prototipi di Pininfarina per Dino 206/246
|
|
|
|||
|
|||
|
This is the first drawing that Pininfarina (Brovarone) made in 1965. It is not known if the project was rejected by Ferrari
or if it was never shown to him. The prototype was never made. I think this design was much nicer than the Dino berlinetta prototype which was presented at the Paris motor show in 1965. Questo è il primo disegno che Pininfarina (Brovarone) fece nel 1965. Non si sa se il progetto fu rifiutato da Ferrari o se non gli fu mai fatto vedere. Non fu mai realizzato il prototipo. Penso che questo disegno fosse molto piu interessante e bello del prototipo Dino berlinetta che fu presentato in seguito al salone di Parigi del 1965. ![]() You can see the difference between Brovarone's never made drawing and that of the Dino berlinetta Si nota la differenza tra il disegno di Brovarone mai realizzato e quello della Dino berlinetta
|
|
|
|||
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|||
|
here too, after a lot of chisel, file, sandpaper and a bit of putty,
I fixed the plates for tracing the various lines anche qui dopo tanto scalpello, lima, carta vetrata e un po di stucco ho fissato i piastrini per la tracciatura delle varie linee ![]() to facilitate the construction of the bonnet and the rear glazing I made the two details separately with a bit of aluminum sheet which I then added to the model per facilitare la realizzazione il cofano e la vetratura posteriore ho realizzato a parte i due particolari con un po di lamierino in che ho poi aggiunto al modello
|
|
|
|||
|
|||
|
Again, beautiful technique on producing the body.
|
|
|
|||
|
|||
|
It takes a lot of work but the result pays off the effort
Ci vuole tanto lavoro ma il risultato ripaga la fatica |
|
|
|||
|
|||
|
after having painted the carpet I can personally say that this model
that was never made was really very nice, but not up to the Dino 206/246 which in my opinion remains the most beautiful car that came out of maranello dopo aver verniciato la moquette posso dire personalmente che questo modello che non fu mai realizzato era veramente molto bello, ma non all'altezza della Dino 206/246 che rimane secondo me la piu bella auto uscita da maranello ![]() ![]() ![]()
|
| The Following User Says Thank You to gipimodel For This Useful Post: | ||
Petersm99 (07-09-2022)
| ||
|
|
|||
|
|||
|
|