Our Community is 940,000 Strong. Join Us.


Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb


autanet
10-29-2010, 11:59 AM
S blížícím se příchodem emisní normy Euro5 začíná zvonit hrana letitému motoru 1,9 TDI-PD (77 kW). Stejně jako dříve u Fabie a Octavie, i u Superbu bude zanedlouho nahrazen stejně výkonným čtyřválcem 1,6 TDI Common Rail

http://www.autanet.cz/artphotos/main_th-motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_01.jpg (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_01.jpg)

Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb (http://www.autanet.cz/osobni-vozidla/skoda/superb/)


Připomeňme základní konstrukční znaky motoru 1,6 TDI-CR:

Zdvihový objem 1598 ccm; vrtání x zdvih: 79,5x 80,5mm; kompresní poměr 16,5:1; nejvyšší výkon 77 kW při 4400/min; nejvyšší točivý moment 250 N.m. při 1500-2500/min. Vstřikování Common Rail, piezoelektricky ovládané vstřikovače, tlak 1700 barů. Rozvodový řemen s intervalem výměny až 180 tisíc km. Filtr pevných částic DPF.

Tišší a úspornější, ale také méně pružný
Dle zkušeností z modernizované Octávie i Fabie (http://www.autanet.cz/autonews-skoda-fabia-a-roomster-facelift-2010-888) je motor 1,6 TDI-CR proti dosluhujícímu 1,9 TDI-PD ve všech provozních otáčkách znatelně tišší a za stejných podmínek dosahuje i maličko nižší spotřeby paliva. Nástup točivého momentu je však plynulejší a rozložený do širšího pásma (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_010.jpg) než dříve, takže dřívější TDI-PD zůstává nadále pocitově dynamičtější a pružnější - což je nejvíce citelné při akceleraci na vyšší rychlostní stupně. Výsledek může být ale ještě ovlivněn konečným zpřevodováním, avšak při prioritě co nejnižší spotřeby bude pravděpodobně těžší (delší) než u nahrazovaného modelu. Také nejvyšší výkon 77 kW byl u dřívější TDI-PD dosažitelný o nezanedbatelných 400 otáček dříve- ve 4000/min.

Nezbaví se pětikvaltu
Zatímco základní benzínový čtyřválec 1,4 TSI má standardně šestistupňovou manuální převodovku, malý diesel si i nadále bude muset vystačit s pětirychlostní skříní. Tu, ale s ještě těžším zpřevodováním, bude mít i superúsporná verze GreenLine, u které generační výměna 1,9 TDI-PD za 1,6 TDI-CR samozřejmě proběhne také. Zda bude k dispozici i automatika DSG je zatím otázkou.


Superb 1,6 TDI-CR (http://www.autanet.cz/auto-6423303/skoda-superb-1-9-tdi-cr-ser-knizka.html) bude k dispozici jak pro sedan tak kombi, a to ve všech stupních výbavy mimo Exclusive. Sedan Superb bude s tímto motorem zrychlovat z 0 na 100 km/h za 12,5 s a dosáhne maximální rychlosti 188 km/h. Kombi bude ve sprintu stejně rychlé, maximální rychlost bude mít 187 km/h. Dle emisí CO2- 130g/km by kombinovaná spotřeba Superbu měla těsně podlézt pětilitrovou hranici, kombi se 133 g/km by mělo být zhruba na ní.

Zobrazit další články k tématu: Skoda (http://novinky.autanet.cz/skoda/)
Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda (http://www.autanet.cz/osobni-vozidla/skoda/)
Fotografie k článku

http://www.autanet.cz/artphotos/th_motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_01.jpg (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_01.jpg)http://www.autanet.cz/artphotos/th_motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_02.jpg (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_02.jpg)http://www.autanet.cz/artphotos/th_motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_03.jpg (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_03.jpg)http://www.autanet.cz/artphotos/th_motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_04.jpg (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_04.jpg)http://www.autanet.cz/artphotos/th_motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_05.jpg (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_05.jpg)http://www.autanet.cz/artphotos/th_motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_06.jpg (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_06.jpg) http://www.autanet.cz/artphotos/th_motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_07.jpg (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_07.jpg)http://www.autanet.cz/artphotos/th_motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_08.jpg (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_08.jpg)http://www.autanet.cz/artphotos/th_motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_09.jpg (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_09.jpg)http://www.autanet.cz/artphotos/th_motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_010.jpg (http://www.autanet.cz/artphotos/motor-1-6-tdi-cr-se-chysta-do-skody-superb-id1030_010.jpg)

Add your comment to this topic!