Automotive Forums .com - the leading automotive community online! Automotive Forums .com - the leading automotive community online!
Automotive Forums .com - the leading automotive community online! 
-
Latest | 0 Rplys
Go Back   Automotive Forums .com Car Chat > Automotive Art > Car Modeling
Car Modeling Share your passion for car modeling here! Includes sub-forum for "in progress" and "completed" vehicles.
Reply Show Printable Version Show Printable Version | Email this Page Email this Page | Subscription Subscribe to this Thread
 
Thread Tools
Old 05-02-2012, 07:19 AM   #46
Luis Pacheco
AF Regular
Thread starter
 
Join Date: Nov 2007
Location: Ponta Delgada, Azores, Portugal
Posts: 323
Thanks: 19
Thanked 29 Times in 22 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
They took them along to "Modelforce" in Belgium today....
No pictures? I don´t believe...
Luis Pacheco is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2012, 07:46 AM   #47
racer93
AF Enthusiast
 
racer93's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Louisville, KY, USA, Kentucky
Posts: 1,066
Thanks: 11
Thanked 18 Times in 18 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
They have already build one of each. They took them along to "Modelforce" in Belgium today.... They were build so Ford could assess if they would give the "go" on the decalset, which they didn't. So it might be a bit longer before they are ready to produce I'm afraid....
What could possibly be wrong with the decals that Ford would say no? That's an odd thing to say, "No go" on...
racer93 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2012, 11:24 AM   #48
Luis Pacheco
AF Regular
Thread starter
 
Join Date: Nov 2007
Location: Ponta Delgada, Azores, Portugal
Posts: 323
Thanks: 19
Thanked 29 Times in 22 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

TvD told in other forum that the problem was with the color of some decals.
Luis Pacheco is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2012, 04:48 AM   #49
TvD
Registered User
 
TvD's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Location: Tilburg
Posts: 270
Thanks: 8
Thanked 16 Times in 16 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Quote:
Originally Posted by Luis Pacheco View Post
TvD told in other forum that the problem was with the color of some decals.
Yep. Apparently Ford told Belkits some of the colours on the decals were wrong. Which is a bit strange as Ford themselves dictated the exact colours to be used, which Belkits did of course
TvD is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2012, 04:42 PM   #50
racer93
AF Enthusiast
 
racer93's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Louisville, KY, USA, Kentucky
Posts: 1,066
Thanks: 11
Thanked 18 Times in 18 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Yep. Apparently Ford told Belkits some of the colours on the decals were wrong. Which is a bit strange as Ford themselves dictated the exact colours to be used, which Belkits did of course
First, sorry for missing the other thread...didn't see any. My mistake.

Wow, how did Belkits mess that one up so badly? Seems something fairly simple (for this industry), especially when color chips were (assumingly) supplied? Wow.

This doesn't screw this kit's release up, does it? The black and white version is really, really cool! Maybe Ford will let them do that one--can't mess those colors up!
racer93 is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 03:12 AM   #51
TvD
Registered User
 
TvD's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Location: Tilburg
Posts: 270
Thanks: 8
Thanked 16 Times in 16 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Quote:
Originally Posted by racer93 View Post
First, sorry for missing the other thread...didn't see any. My mistake.

Wow, how did Belkits mess that one up so badly? Seems something fairly simple (for this industry), especially when color chips were (assumingly) supplied? Wow.

This doesn't screw this kit's release up, does it? The black and white version is really, really cool! Maybe Ford will let them do that one--can't mess those colors up!
Bellkits didn't screw up anything. Ford told them what colors to use and they passed those on to the decal maker. They, in turn, used that to make the decals. Someone at Ford probably doesn't realise the colour will look different at 1/24 scale compared to real life... so as far as I'm concerned Bellkits is not to blame
TvD is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 05:58 AM   #52
Dexter Models
AF Regular
 
Join Date: Jul 2007
Location: Reims, France
Posts: 109
Thanks: 5
Thanked 34 Times in 21 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Yes, they don't understand that a colour will look different at 1/24 scale compared to real life.
And they did the same thing with Simil'R Focus for the "Abu Dhabi" red...

Guys from Ford who check are fly fucker or idiot...or both...
__________________
Bob
www.dextermodels.com/zone-b
Dexter Models is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 06:58 AM   #53
rallymaster
AF Enthusiast
 
rallymaster's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: north-eastern France
Posts: 2,959
Thanks: 15
Thanked 148 Times in 147 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Quote:
Originally Posted by Dexter Models View Post
Yes, they don't understand that a colour will look different at 1/24 scale compared to real life.
And they did the same thing with Simil'R Focus for the "Abu Dhabi" red...

Guys from Ford who check are fly fucker or idiot...or both...
The real and only idiots there are the brands that refuse to understand they have to care for accuracy and release perfect items !!
(and I'm not talking about belkit, they sure did their best and Ford perhaps pushed too far their accuracy watching)

But I'm 100% with Ford asking the models to be perfect because it's seems to be the only thing that can make some brands try to release perfect model !!
talking about ford, look at the Renaissance Focus, 3 colors, none is correct !! 130 euros for such kit. If only Ford had checked the model !!

Is dexter model part of these brands refusing to care about quality in total customers unrespect ?? for sure you'll say no, so what can shock you in brands giving agreement wanting to have their car perfectly done ?? It's their image on the models done... and what would you say if they simply refuse ??

that's a typical french brand reaction, releasing + or - good things and screaming that claimers are idiot !!
That's precisely why I left french forums for long time, stupid purchasers that would proudly put shit in their display cabinets and brands that think buyers are idiots as soon as they find something to say !!

You never hear Italian or Spanish brands claiming for having to improve or taking care of the accuracy of the things they do !!

Idiots aren't ford watchers but brands that don't care enough of quality in total customers disrecpect and builders that agree to pay $$ for such models and for sure would be the first to say there's something wrong with it...
If ford had better watched simil'r focus, it wouldn't have been so false, and having watched it made them have the first correct red of the maket - do you think it's bad perhaps ?? - and if they had better watched renaissance focus (did they only watch it ??), for sure you would have had correct colors on it !!

So who can have to claim for something ?? Kits market is the only one I know on which you can release shitty models and refusing to hear someone claiming for them to be better !!
try to think what would be your travel or your health if plane pilots or doctors had the same mentality ??
"ohh don't claim you wanting to land in newyork you're in boston !"
"oh right hand ? I cut left one but you still have the other so hey wtf ??"


That way of thinking is being IDIOT, moreover if being a brand !!


And if you think ford goes too far, just try to think about why they are now forced to go so far regarding all the false shitty models on the market (especially 1/43 diecast) !!
__________________
Phil


Last edited by rallymaster; 05-05-2012 at 07:29 AM.
rallymaster is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 07:22 AM   #54
Luis Pacheco
AF Regular
Thread starter
 
Join Date: Nov 2007
Location: Ponta Delgada, Azores, Portugal
Posts: 323
Thanks: 19
Thanked 29 Times in 22 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Quote:
Originally Posted by rallymaster View Post
and if they had better watched renaissance focus (did they only watch it ??), for sure you would have had correct colors on it !!
Renaissance´s Focus was made ​​with knowledge of Ford? I have my doubts.
Luis Pacheco is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 07:27 AM   #55
rallymaster
AF Enthusiast
 
rallymaster's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: north-eastern France
Posts: 2,959
Thanks: 15
Thanked 148 Times in 147 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Quote:
Originally Posted by Luis Pacheco View Post
Renaissance´s Focus was made ​​with knowledge of Ford? I have my doubts.
Precisely not according to me, that's why it's so false !
Normaly none Ford badged product can be launched on the market without their agreement (??), but seeing the model I really doubt Ford gave any agreement for it whereas they asked Belkit to review a color that seemed correct from what we can see...
__________________
Phil


Last edited by rallymaster; 05-05-2012 at 08:24 AM.
rallymaster is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 09:02 AM   #56
Dexter Models
AF Regular
 
Join Date: Jul 2007
Location: Reims, France
Posts: 109
Thanks: 5
Thanked 34 Times in 21 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

(Sorry for english readers, but it's easier for me to answer to Phil in french
He says lot of things, but doesn't know the whole story...)

On se calme Phil...C'est limite insultant tes propos alors que tu ne connais que la partie émergée de l'iceberg.

L'incompétence des gens mandatés par Ford pour vérifier les production Belkits ou Simil'R est la suivante : Ils exigent la couleur Pantone XY employée sur la voiture réelle, puis une fois le modèle en main ils trouvent la couleur trop sombre (forcément avec le rapport d’échelle d'une miniature qui reçoit moins de lumière qu'une voiture à l’échelle 1).
Résultat, ils refusent une couleur qu'ils ont eux-même exigé !
Pour parler de Simil'R, les gens de chez Matech et de Pescarolo ont communiqué leurs références couleur officielles, mais ont laissé la porte ouverte aux discussions pour aménager cette teinte à l'utilisation sur une miniature et en fonction des contraintes d'impression. Bref le bon sens même.
Si Simil'R ne s'était pas battu pour corriger le rouge Abu Dhabi de la Focus, celui-ci serait carrément marron !
Contrairement à ce que tu crois, la démarche est justement de fournir un produit cohérent aux client.
Pour ce qui est de la modélisation du kit de la Focus, Ford ne s'est pas fait prier pour exiger les dizaines de milliers d'euro de licence, mais n'a fourni aucune donnée type plan ou fichier 3D...Juste quelques photos

Ce qui est étrange, c'est qu'il n'y a eu aucun problème de la sorte avec Matech et Pescarolo...Donc qui est idiot et qui se fout de la gueule de qui ?
Ford défend son image et c'est tout à son honneur. Malheureusement, les gens qu'ils emploient pour cela sont totalement bornés.

Pour la partie artisan, je ne parlerai que de moi, Renaissance parlera en sont nom s'il le souhaite.
Pour faire court, nous ne sommes pas sujet aux licences sous un certain nombre d'exemplaires.(droit européen)
Par contre la qualité de notre travail est en corrélation directe avec notre survie et il n'y a donc aucune raison à faire du mauvais travail. CQFD

Plus personnellement et en tant que Français qui te lit régulièrement:
Tu critiques le côté français râleur, mais tu t'y emplois plus qu'a ton tour dans bon nombres de sujets !
Et bien souvent comme ici en tirant des conclusions hâtives sur des sujets dont tu ne maitrises pas tous les tenants et les aboutissants.

Alors cher compatriote, relativise un peu avant de publier un tel pamphlet basé sur des informations faibles ou erronées.
A bon entendeur, salut
__________________
Bob
www.dextermodels.com/zone-b
Dexter Models is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 10:04 AM   #57
rallymaster
AF Enthusiast
 
rallymaster's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: north-eastern France
Posts: 2,959
Thanks: 15
Thanked 148 Times in 147 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

I know enough to see that such answer precisely proves how I'm right and why it's in french better than in english...!!
once more the brand maker is "the one who knows" and the buyer the "stupid ignorant who only has to fill the checks" or he's insulting the brand if he dares saying something !!

Quote:
Originally Posted by Dexter Models View Post
(Sorry for english readers, but it's easier for me to answer to Phil in french
He says lot of things, but doesn't know the whole story...)

On se calme Phil...C'est limite insultant tes propos alors que tu ne connais que la partie émergée de l'iceberg.

L'incompétence des gens mandatés par Ford pour vérifier les production Belkits ou Simil'R est la suivante : Ils exigent la couleur Pantone XY employée sur la voiture réelle, puis une fois le modèle en main ils trouvent la couleur trop sombre (forcément avec le rapport d’échelle d'une miniature qui reçoit moins de lumière qu'une voiture à l’échelle 1).
Résultat, ils refusent une couleur qu'ils ont eux-même exigé !
Pour parler de Simil'R, les gens de chez Matech et de Pescarolo ont communiqué leurs références couleur officielles, mais ont laissé la porte ouverte aux discussions pour aménager cette teinte à l'utilisation sur une miniature et en fonction des contraintes d'impression. Bref le bon sens même.
Si Simil'R ne s'était pas battu pour corriger le rouge Abu Dhabi de la Focus, celui-ci serait carrément marron !
Contrairement à ce que tu crois, la démarche est justement de fournir un produit cohérent aux client.
Pour ce qui est de la modélisation du kit de la Focus, Ford ne s'est pas fait prier pour exiger les dizaines de milliers d'euro de licence, mais n'a fourni aucune donnée type plan ou fichier 3D...Juste quelques photos

Ce qui est étrange, c'est qu'il n'y a eu aucun problème de la sorte avec Matech et Pescarolo...Donc qui est idiot et qui se fout de la gueule de qui ?
Ford défend son image et c'est tout à son honneur. Malheureusement, les gens qu'ils emploient pour cela sont totalement bornés.

Pour la partie artisan, je ne parlerai que de moi, Renaissance parlera en sont nom s'il le souhaite.
Pour faire court, nous ne sommes pas sujet aux licences sous un certain nombre d'exemplaires.(droit européen)
Par contre la qualité de notre travail est en corrélation directe avec notre survie et il n'y a donc aucune raison à faire du mauvais travail. CQFD

Plus personnellement et en tant que Français qui te lit régulièrement:
Tu critiques le côté français râleur, mais tu t'y emplois plus qu'a ton tour dans bon nombres de sujets !
Et bien souvent comme ici en tirant des conclusions hâtives sur des sujets dont tu ne maitrises pas tous les tenants et les aboutissants.

Alors cher compatriote, relativise un peu avant de publier un tel pamphlet basé sur des informations faibles ou erronées.
A bon entendeur, salut
Insultant ??!! sans rire, et ou est l'insulte...?? sinon de me balancer qu'évidemment je suis l'idiot de service qui ne sait pas de quoi il parle !!
cette seule remarque suffit à me donner raison, car le seul qui est abondé en insultes c'est toi vis à vis des personnels de Ford !!
deuxièmement je ne critique pas le côté raleur, je critique le fait que les fabricants francais ne se remettent jamais en cause et rejette toujours la faute sur un client qui est bon à faire un chèque mais doit surtout la fermer encore plus s'il a à raison des choses à dire !!
Ca va surement de paire avec le côté "je suis pro je sais tout et savez rien" qu'en bon fabricant (??) francais tu nous étales aussi ci-dessus !!
et c'est bien ça la maladie des fabricants francais, qui pensent qu'en tant que pro ils savent tout mieux que tout le monde sauf que, et je ne parle pas des ficelles du métier elles-mêmes, la plupart des acheteurs sont bien plus compétents à juger des produits que ceux qui les mettent sur le marché !!
Le jour où vous comprendrez que derrière vos discours bien pensés de qualité bla bla bla il y a une réalité que vous refusez d'admettre vous ferez un pas en avant dans votre survie si malmenée.
ah une autre réalité en passant: Renaissance n'est pas contraint à faire valider sa focus et... elle est fausse et aucune couleur n'est correcte !!
Belkit se fait promener selon tes dires par Ford et... sa fiesta sera parfaitement réaliste !!
quand à Simil'R y'a pas besoin des plans 3D pour voir la forme de l'aileron et la largeur des extensions d'ailes, tous les passionnés et maquettistes l'ont vu, seul le fabricant ne l'a pas vu... mais ca encore ca va etre la faute de Ford puisque c'est ce que tu sous entends ci-dessus... Et encore une fois aussi ca va être moi l'idiot qui ose le dire au lieu de fermer sa gueule et faire un chèque... puisque par nature le client ne sait rien et ne comprend rien !!
d'ailleurs en passant je serais curieux d'avoir la liste des sujets ou je fais des conclusions hâtives !! je sens que ca pourrait etre drole car la plupart du temps je suis conforté par d'autres sur mes avis.
d'ailleurs je ne tire ici aucune conclusions et encore moins hâtives, je constate juste qu'encore une fois lorsqu'il y a des exigences de qualités, fussent elles justes ou éxagérées de la part du constructeur qui jusqu'à preuve du contraire est encore libre de gérer ses licences comme il l'entend, les seuls qui se mettent à brailler et insulter tout le monde comme si c'était anormal ce sont... des fabricants Français !!
alors je te retourne ta question, qui passe pour un idiot dans l'histoire ??
Il n'y a nul pamphlet ni informations erronées, juste une approbation de la démarche de qualité menée par Ford dont chacun peut juger de sa pertinence une fois le résultat en mains (contrairement à toi qui juge déjà avant que ford sont des idiots etc etc) et dont je ne comprends pas qu'elle puisse te déranger si tu t'associes à une telle démarche pour tes propres produits.
comme s'il vallait mieux un produit faux que juste, comme si le fabricant savait encore mieux que le constructeur quelle est la bonne couleur et si ce n'est qu'une question de rendu des décals par rapport à une couleur réelle alros le débat serait vite clos et ne paraitrait même pas ici.
A bon entendeur ? je ne te le fais pas dire, puisses tu toi même au nom des fabricants francais dont tu défends si mal la mentalité entendre ce que ceux qui paient vos produits aux uns et aux autres ont à dire !!
car encore une fois ni belkit ni aucune autre personne impliquée ne vient faire de commentaires désagrables et insultant sur cette démarche si ce n'est... toi, un fabricant francais !! même pas impliqué dans le processus de création de cette auto non ? CQFD que tu disais, non ?
maintenant si tu tiens vraiment à poursuivre le ridicule de notre débat franco-français plus loin j'ai un MP car ce forum est anglophone.
pis c'est tellement rare un fabricant francais à l'écoute...!! hihihi
__________________
Phil

rallymaster is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 12:16 PM   #58
Dexter Models
AF Regular
 
Join Date: Jul 2007
Location: Reims, France
Posts: 109
Thanks: 5
Thanked 34 Times in 21 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Je te répondrais volontiers par MP prochainement.
A la lecture de ta réponse, je vois que tu n'a pas compris ce que je voulais dire.
Je me suis peut-être mal exprimé, chose que je conçois sans problème.
Par contre je ne t'ai jamais traité d'idiot, je ne me le permettrait pas.
Je note par contre ton cynisme.

Sorry for english readers, we continue this discussion with Phil by MP.
__________________
Bob
www.dextermodels.com/zone-b
Dexter Models is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 12:35 PM   #59
rallymaster
AF Enthusiast
 
rallymaster's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: north-eastern France
Posts: 2,959
Thanks: 15
Thanked 148 Times in 147 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Quote:
Originally Posted by Dexter Models View Post
Je te répondrais volontiers par MP prochainement.
A la lecture de ta réponse, je vois que tu n'a pas compris ce que je voulais dire.
Je me suis peut-être mal exprimé, chose que je conçois sans problème.
Par contre je ne t'ai jamais traité d'idiot, je ne me le permettrait pas.
Je note par contre ton cynisme.

Sorry for english readers, we continue this discussion with Phil by MP.
Le cynisme que tu perçois est en fait le reflet de toute la dérision que je mets dans mes réponses, une façon en quelque sorte de nuancer l'appreté d'un propos que je sais sans détour.
Je ne suis pas connu pour mon hypocrisie en effet !!
mon MP est ouvert si tu le souhaites


And yes let's go back to english and thread subject.
__________________
Phil

rallymaster is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 12:57 PM   #60
spede
AF Newbie
 
Join Date: May 2007
Location: Turku, Finland
Posts: 65
Thanks: 4
Thanked 8 Times in 5 Posts
Re: 1/24 Peugeot S2000 / Fiesta S2000 - Belkits

Well, well, more offtopic...

What about leaving arguing and keeping on modelling? Here's my version of Simil'R Focus:

http://www.automotiveforums.com/vbul...35#post6976235

Anyway, good speaking from Phil. I really don't find much good saying of French rallyemodels, Profil24, Renaissance etc. Luckily there are manufacturers like ModellingMaster from Russia, who doesn't only make awesome quality BUT they also listen modeller's.
I do think that shade of the red is very small thing when a body of a 1:24 is 1 cm too wide, like the thing was with Simil'R Focus...

And to the actual topic of this thread: Great work from Belkits, can't wait to get my hands on these kits. Many thanks for remembering rallymodellers! Too bad that M-Sport screwed up the colour issue. Does M-Sport give 3D's to your use or do you need to do everything yourselves?

That colour thing annoys me. I do understand that metallic colours must be different in models than in the real cars, as flake size are different. But normal solid colours should be different??? I think that when using completely same basecoat shade as in the real car, the real paint should look just right on it, no matter with the scale?
spede is offline   Reply With Quote
 
Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
peugeot 207 S2000 1/24 Sollberg Monte carlo 2011 Il dottore Completed Projects / Gallery 10 06-09-2011 08:24 AM
Ford Fiesta S2000 - Rallye de Monte-Carlo 2010 TvD Completed Projects / Gallery 3 04-27-2011 09:08 PM
1/24 Peugeot 207 S2000 stevenpae Completed Projects / Gallery 5 12-23-2008 06:54 AM
Completed: 1/24 Peugeot 206 WRC '01 Gronholm davezilla Completed Projects / Gallery 5 08-08-2008 06:32 AM
1/24 Peugeot 206 Wrc 1999/2000 P64 Completed Projects / Gallery 18 06-28-2006 01:27 AM

Reply

POST REPLY TO THIS THREAD

Go Back   Automotive Forums .com Car Chat > Automotive Art > Car Modeling

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 03:19 AM.

Community Participation Guidelines | How to use your User Control Panel

Powered by: vBulletin | Copyright Jelsoft Enterprises Ltd.
 
 
no new posts