3.8 engine diff than 3.8 supercharged engine


wesa69
01-20-2010, 07:13 AM
Are there any internal differences between normal 3.8 and 3.8 supercharged engines?

grandprixgtx00
01-20-2010, 03:10 PM
yes, there are many different internals on the sc 3800. the na 3800 also has a lower compression ratio.

BNaylor
01-20-2010, 08:17 PM
the na 3800 also has a lower compression ratio.

Are you sure the NA 3800 (L36) doesn't have a higher compression ratio?

L36 9.4:1 versus L67 8.5:1. The L67 and L36 engine blocks are basically the same otherwise.

grandprixgtx00
01-20-2010, 09:09 PM
haha oops, good call bob. i meant HIGHER compression in the na than the sc.

one demerit for me right? :rofl:

BNaylor
01-22-2010, 12:36 AM
haha oops, good call bob. i meant HIGHER compression in the na than the sc.

one demerit for me right? :rofl:

I figured that much. :wink: Normally your replies are fairly good. No, sorry we don't give out any demerits unless your name is tblake. :lol:

tblake
01-22-2010, 10:45 AM
Do I know this "tblake" loser? Do we have another wafrederick on our hands?

richtazz
01-22-2010, 12:15 PM
Tim, if you ever compare yourself to that asshat again (even jokingly), I will personally drive to your house and kick your tail!

grandprixgtx00
01-22-2010, 04:01 PM
Do we have another wafrederick on our hands?

Tim, if you ever compare yourself to that asshat again (even jokingly), I will personally drive to your house and kick your tail!

why do i remember that name? what did he do?? guess i dont remember...

richtazz
01-22-2010, 04:48 PM
Wafredrick was banned for being a useless DB on here. Spewed forth mountains of bad info and copped attitudes with people (Mods included) that contradicted his BS.

BNaylor
01-22-2010, 06:28 PM
The best part was his routine that my father, mother, grandfather, grandmother, brother, sister, inlaws did it that way. :loser:

Good spokesman for Dorman or the NRA though.

grandprixgtx00
01-22-2010, 07:18 PM
The best part was his routine that my father, mother, grandfather, grandmother, brother, sister, inlaws did it that way.

haha, i totally remember him now!

JonJon68
01-22-2010, 07:44 PM
Got my good laugh for the evening. I remember him clearly. Happy web site when he was banned.... lol

tblake
01-23-2010, 07:44 PM
Tim, if you ever compare yourself to that asshat again (even jokingly), I will personally drive to your house and kick your tail!

Really? I still owe you a drink Rich! Don't come now though, we got rain today, freezing rain tonight, turning into snow later.

But if you do come, you can help me change out the plugs in the 350. I finally figured out why it kept fouling out #3 and #5 plugs with this grey ash looking crap. A couple days ago it started to missfire on a dead miss cylinder number 3 on my way home from work. Got home, shut it off, the next morining it took about 5 seconds of cranking for it to start. Checked fuel pressure, 60psi key on, dropped to 0 almost immedialty after the pump quit prime. Yesterday I put a new fuel pressure regulator in it, and man has it never ran so good. Only think I can think of is that the regulator went and was dumping all 60psi of fuel into the port runners for cylinder number 3 and 5.

Everything is good now, but I should probably swap out the gummed up plugs. I have a set of copper core NGK's just waiting for the rain to stop! :cool:

tblake
01-23-2010, 07:46 PM
And my favorite wafrederick post was when he was bickering with me and I think Bob and Rich about torquing his LIM bolts down with an impact wrench. His arguement was that his dad does it that way and so do all the mechanic shops. Yeah Right.

Add your comment to this topic!