I can't get it up ... *sigh*


JekylandHyde
05-03-2005, 07:35 PM
This is from this past weekend's NHRA event. Enjoy :)

http://www.jekylhyderacing.com/images/hydewheelsup.mpg


... I haven't got it up yet, but I will ;)

evil6remlin
05-03-2005, 07:45 PM
I can't get it up.



Sounds like a personal problem. :lol:





Just kidding man. Good luck to you getting the wheels up. No doubt you'll get them eventually. Any possible solutions? More power? New slicks? Launch at a higher RPM?

Igovert500
05-03-2005, 08:03 PM
Try Enzyte...the once-a-day tablet for natural male enhancement!
http://images.usatoday.com/news/healthscience/health/_photos/2002-04-18-inside-enzyte.jpg






Sorry I had to...but it does seem like you are pretty close

-The Stig-
05-03-2005, 08:21 PM
Did you miss 2 gears?

Thourun
05-03-2005, 08:47 PM
Windows media says i need a codec or somthin pshh, maybe winamp will do it.

JekylandHyde
05-03-2005, 08:48 PM
evil6, I can't go to slicks because of class restrictions ... but I am goingto start launching on boost ;)

Igovert ... haha :)

Redneck, I did not miss any gears. I think we are hearing the Talon. I think I had a really unsmooth/slow shift from 1st to 2nd which is why the front end came down so hard.

Hopefully we can get these bugs sorted out between my driving the new set up and the lack of power (mph). We'll see what happens next weekend at NHRA @ Atco.

JekylandHyde
05-03-2005, 08:52 PM
Thouron, it's just an mpeg file ... you should be able to play it any media player (RealMedia, Windows, etc ..)

-The Stig-
05-03-2005, 09:05 PM
Redneck, I did not miss any gears. I think we are hearing the Talon. I think I had a really unsmooth/slow shift from 1st to 2nd which is why the front end came down so hard.

Hopefully we can get these bugs sorted out between my driving the new set up and the lack of power (mph). We'll see what happens next weekend at NHRA @ Atco.


How come you ran so slow? In comparison to your other runs.

It sounds like somebody is on the limitor... or missing terribly... I hear some "stuttering". Is that the Talon?

I is confused... :confused:

JekylandHyde
05-03-2005, 09:47 PM
I'm pretty sure you are hearing the Talon, but I am not 100% certain.

My driving was off as I have not raced in 5 months which explains the slow ET. The slow mph is another story. We were having a problem with the car running pig rich off-boost and fouling plugs.

The previous run the plugs fouled so bad I ran a low 13 under 115.

Next week at atco, we will be datalogging the runs and I will be in-car videoing the gauges so we know what is going on. I do not trust my own impressions of the driving experience since I have a lot going on in that 11-12 seconds.

chevytrucks92
05-03-2005, 11:38 PM
Yeah I can hear something missing terribly bad too. But if it were your car missing, then you surely would have been able to felt it.

Either way, looks like you got those tires up a little, lol. I wished mine would come out of the hole like that, lol.

tha_new_guy
05-06-2005, 12:48 AM
Yeah I can hear something missing terribly bad too. But if it were your car missing, then you surely would have been able to felt it.

Either way, looks like you got those tires up a little, lol. I wished mine would come out of the hole like that, lol.
Psh, get some skinnies up front and a fiberglass hood/fender, and you'll be up for sure! :thumbsup:

I would think you have already gotten up with a 500 hp 3000 lb car though... im surprised. You must be launching like right above idle or something...

dampachi
05-06-2005, 01:02 AM
Sounds like another car pulled up into the lanes and was doing their burn out to me. :dunno:

-The Stig-
05-06-2005, 03:50 PM
Psh, get some skinnies up front and a fiberglass hood/fender, and you'll be up for sure! :thumbsup:

I would think you have already gotten up with a 500 hp 3000 lb car though... im surprised. You must be launching like right above idle or something...



His car isn't no 3000lbs... it's gotta be near 2600lbs. I believe he's already got glass fenders/hood.

JekylandHyde
05-06-2005, 06:25 PM
Redneck, I think tha_new_guy was talking about chevytrucks92 ride, not mine. He quoted him above, not me.

My car weighs 2650 lbs ... 2820 with me in it.
I only have 380 rwhp or so.

-The Stig-
05-06-2005, 06:33 PM
Redneck, I think tha_new_guy was talking about chevytrucks92 ride, not mine. He quoted him above, not me.

My car weighs 2650 lbs ... 2820 with me in it.
I only have 380 rwhp or so.


Yeah, I know... I was stalking about chevytrucks92's Vega.

chevytrucks92
05-06-2005, 11:20 PM
Psh, get some skinnies up front and a fiberglass hood/fender, and you'll be up for sure! :thumbsup:

I would think you have already gotten up with a 500 hp 3000 lb car though... im surprised. You must be launching like right above idle or something...

Lol. Well, what I meant was I wished mine ONLY came up like that when it left, lol.

Its already got a fiberglass front end and hood (doors and hatch too), and weighs in around 2700 lbs. It brings the left front atleast 8 inches up, and the right about 3 or 4 (on good passes, they-tell me the left is sometimes about a foot up).

And I kinda do only leave above idle, lol. I leave at 3400 rpms, anything higher and it really comes up, lol. If I left at around 4000 rpms, then it would be a huge handful off the line. I tried it last year at 3600 rpms, and it brought em up a little higher, but not too much more, but it really through off my reaction times. One time I'd be .51x, then .48x red, then .54x green.

If you go look at the "post a picture of yourself thread", and find my post, the left front is about 3 inches off the ground there (hard to see where its dark though) and it was on its way down at that point. It typically carries the left front the length of the car.

JekylandHyde
05-07-2005, 06:18 AM
ROFL!!!!!!!!!!

I launch at 6500 rpms.
... some how I think our cars are very different :D

chevytrucks92
05-08-2005, 12:15 AM
ROFL!!!!!!!!!!

I launch at 6500 rpms.
... some how I think our cars are very different :D

LOL. If I could launch at 6500 rpms, I'm pretty sure my car would jump all 4 wheels off the ground! lolol.

And since you posted your weight, I'm beginning to think I'm underestimating my horsepower (I just tell people its got around 500, I really don't know). Now I realize gearing, tire diameter, etc. effects times, but if you're making 380 whp, that means you're in the 420-440 range at the flywheel. Now I probably got a 100 pounds on ya, but you've posted yoru 330 times at being 4.8x, and mine ar 4.4x. I just don't think 60-80 more HP would account for 4 tenths, and thats only in the 330. That gap of course would widen in the 1/8th (I could go 6.60-6.70).

JekylandHyde
05-08-2005, 06:36 AM
Actually I just made 380 rwhp ... my runs last year were in the 350 rwphp range.

chevytrucks92
05-08-2005, 08:58 PM
Actually I just made 380 rwhp ... my runs last year were in the 350 rwphp range.

I see. Even at that though I dont think 100 more hp would account for roughly 4 tenths in only 330 ft. Of course I probably got 150 more lbs-tq, if not more, lol.

It doesn't really matter one way or the other though, lol.

I'll be in the 4.30s more then likely this year with my new slicks. Ran 4.403 and lifted last night with a 1.480 60'. Any other track and that'd be atleast 1.42-1.44 and 4.25-4.30 in the 330.

Have you raced anymore since you posted that video (drag raced)?

JekylandHyde
05-09-2005, 05:19 AM
I am racing at the NHRA event this weekend coming up at Atco Raceway in New Jersey.
It is a 2-day event, but we are mostlikely hitting the open track on Friday night.

I hope after 3 days of racing I will get some clean passes in. Right now our biggest issue seems to be off-boost tuning so that we stop fouling plugs *sigh* We put so much effort into making sure WOT@boost was tuned that we did not have enough time to properly tune the rest of the set up.

chevytrucks92
05-09-2005, 11:00 PM
well good luck with it then. I'm sure when you make it to the test and tune session you can get it lined out.

Add your comment to this topic!